Edwin - Right brain Extrovert

På horsebalance.blogg.se, Norah Kohles gamla blogg, finns det personlighets kartor (typ) för din häst, utifrån Parellis tänk. Sen lite förklaring om hur/varför hästen tänker/gör så. Jag tycker det är super bra att Norah Kohle inte tog bort bloggen, utan att man kan gå tillbaka och leta i arkiven efter hjälp.
Men ialla fall nu gjorde jag en sådan på Edwin och han blev Right brain Extrovert - "Det bästa sättet att förklara en häst som är Right Brain Extrovert är att den har nerverna utanpå kroppen. Den går med huvudet högt, är väldigt explosiv och föredrar att fly framför att ta reda på vad det läskiga är. Man kan säga att den har spinnande hjul istället för ben!" Står det på Norahs blogg om RB Extrovert. Och jag håller med, det är ju exakt så Edwin är.

Ikväll ska jag bort men imorgon blir det nog antingen en promenad bara han och jag, eller lite paddock lek, eller kanske både och! Känns som om vi ska börja ta itu med allt nu! Älskade ponnyskrutt!
Hästologi | |
Upp